„ ICT projekty umožňují zajímavým způsobem doplnit a rozvinout klasickou předškolní výuku, kde jsou děti připravovány na přechod do základní školy. Umožňují hravým a efektivním způsobem zapracovat na výuce písmen, čísel, předmatematických dovednostech nebo rozvoji logických a analytických dovedností. Současně děti seznámí s prací na počítači, tabletu a jiných přístrojích, která není jen stereotypním hraním, ale přináší vzdělávání spojené se zábavou.“
Jelikož si celý únor s dětmi povídáme o lidském těle, zdraví, smyslech a patologických jevech, chtěly jsme výuku dětem oživit. Proto jsme s dětmi ze třídy „Kuřátek“ vytvořili ICT projektový den, který byl zaměřený na smysly. Děti byly rozděleny do tří skupin. V první skupině děti pracovaly samostatně s interaktivním dataprojektorem, umístěným v sále MŠ, který slouží jako „interaktivní tabule“ s projekcí na zem. Děti zde přiřazovaly činnosti k jednotlivým smyslům. Druhá skupina pracovala s tablety – vytvářely si vlastí fotografie a učily se s fotografiemi dále pracovat. Třetí skupina programovala „Bee- booty“ (mechanické včelky). Děti se tak seznamovaly se základy programování a prvky robotizace.
Po určitém čase se všechny děti u jednotlivých stanovišť vystřídaly.
Pro děti to byla hra, která všechny moc bavila, ale hlavně si u toho osvojily základy logického myšlení, předmatematické představy, koordinaci ruka x oko, rozvíjely jemnou motoriku a teoretické vědomosti si osvojily v praxi.
Příště si to určitě ještě zopakujeme.
Silvie Gregorová
© 2025 Základní škola a Mateřská škola Vřesina, okres Ostrava-město, příspěvková organizace, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti, Mapa stránek
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO